نحوه اجاره خودرو در آمریکا

رضا حمزه ای، استاد دانشگاه ایالتی میسوری غربی آمریکا در مورد وضعیت اجاره خودرو در آمریکا می گوید: اینجا در آمریکا شما می‌توانید با یک کارت اعتباری و ارائه گواهینامه با حدود 40-12 دلار در روز بدون سپرده وثیقه‌ای یک اتومبیل جدید را کرایه کنید. اگر هزینه‌های مربوطه با کارت اعتباری احتساب شوند، بیمه رایگان اتومبیل‌های کرایه‌ای را پوشش می‌دهد. حتی اگر کسی بیمه نداشته باشد، موسسه کرایه اتومبیل در ازای هزینه‌ای کم برای هرگونه آسیب و ضرر احتمالی در زمان مقرر کرایه، بیمه کوتاه مدتی را ارائه می‌کند.

وی اضافه می کند: در آمریکا پیش از تحویل خودرو، باک اتومیبل را کاملا پر کرده و آن را شست و شو می‌دهند. معمولا کسی که با هواپیما برای تفریح یا کار به جایی سفر می‌کند، برای راحتی در رفت و آمد اتومبیل کرایه می‌کند. شما می‌توانید در شهری شرقی (نیویورک) اتومبیلی کرایه کنید و آن‌ را در شهری غربی (لس آنجلس) تحویل دهید.

او می گوید: بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای مدت طولانی تری اتومبیل را اجاره کنند. این افراد معمولا کسانی هستند که مایل به استفاده از اتومبیل‌های مدل جدید هستند بدون این که با ، از ارزش بازاری آن کاسته شود.

وی اضافه می کند: در اینجا، بسته به نوع ماشین ، اجاره آن از 11.95 دلار در روز شروع می شود تا 110 دلار. به عنوان مثال کرایه خودرو Chevy Aveo هفده دلار، Toyota Corolla بیست و یک دلار، Chevy Impala بیست و پنج دلار و Chevy Tahoe صد و ده دلار است.

 

 

خودروهای اجاره ای از نظر اقتصادی مقرون به صرفه ترند

محمدحسین ادیب در خصوص مقرون به صرفه شدن اجاره خودروهای ایرانی در برابر آن و معنای اقتصادی رواج این نوع حرکتها می گوید: این فرآیند به اقتصاد علامت می دهد که در این حوزه تعادلهای موجود قابل دوام نیست و ما در مجموعه اقتصاد حمل و نقل به سمت تعادل جدیدی حرکت می کنیم که محاسبه سود و فایده در نقطه اپتیمم دیگری قرار خواهد گرفت. نقطه موجود در تعادل بین هزینه و فایده، نقطه اپتیمم یا نقطه ممکن و مطلوب نیست. نقطه موجود ، نقطه ماکسیمم است و بازار حمل و نقل در حال حرکت از نقطه ماکسیمم به سمت نقطه اپتیمم است. به عبارت دیگر  و در مجموع سود اقتصاد حمل و نقل در ایران طی سه سال آینده رو به کاهش و در موارد عدیده زیان جایگزین سود می شود.

وی در مورد ادامه روند اقتصادی ترشدن اجاره خودرو ارزان به جای آن در چشم انداز آینده می گوید: این فرآیند به صورت ضعیف اما قابل تشخیص در بعضی از حوزه های حمل و نقل به صورت موردی مشاهده می شود، اما طی سه سال آینده در حوزه های بیشتر و در سطح بالاتری قابل مشاهده است.

این اقتصاددان اضافه می کند: به عنوان مثال اجاره خودرو برای استفاده روزمره برای سه ساله آینده برای کسی که از 20 درصد زمان مفید خودرو در روز استفاده می کند، اقتصادی تر از آن طی سه سال آینده خواهد بود و این نشان می دهد که در اقتصاد حمل و نقل برای کسانی که استفاده حداقلی از خودرو دارند و نه کسانی که استفاده حداکثری می برند، اجاره خودرو اقتصادی تر خودرو خواهد بود.این به این سبب است که در این بخش عایدی با قیمت انطباق ندارد و طی سه سال آینده در سطح بیشتر و در حوزه های افزوده تری عایدی به قیمت نزدیک می شود. لذا نگاه سرمایه ای با زیان بخش را ترک خواهد کرد.

 

 

کاهش قیمت خودرو در چشم انداز سه ساله

او می گوید: نگاه سرمایه ای به خودرو در نقطه موجود جز در مورد دو خودروی بسیار ارزان قیمت وجود ندارد و کسانی که با نگاه سرمایه ای و با نگاه حفظ قدرت و یا پس انداز اقدام به خودرو می کنند، این فرآیند توجیه اقتصادی خود را از دست داده است، البته کسانی که در سالجاری براساس تجربه سال قبل وارد بازار شده اند تقریبا در همه حوزه ها با زیان قابل ملاحظه روبر شده اند و این تنها شامل خودرو نمی شود.

ادیب اضافه می کند: اقتصاد حمل و نقل در نقطه موجود توجیه اقتصادی خود را از دست داده و با لحاظ کردن استهلاک و هزینه نگهداری و کاهش حجم کار، با زیان همراه است. در چشم انداز آینده نظر به اینکه قیمت خودرو در ایران سه برابر بازار جهانی است و در صورت آزاد سازی واردات خودرو و یا کاهش تعرفه گمرکی واردات خودرو احتمال سقوط قیمت خودرو در چشم انداز سه ساله بسیار بالا ارزیابی می شود. لذا نظر به اینکه متوسط قیمت کالاها در ایران تقریبا 2 برابر بازار جهانی است و قیمت خودرو تا سه برابر افزایش یافته است ، قویترین احتمال در حوزه پیش بینی آینده قیمت خودرو افزایش قیمت خودرو در آینده بسیار کمتر از سطح عمومی قیمتهاست تا اختلاف فوق به حداقل کاهش یابد.

ادیب می گوید: در مجموع، در چشم انداز سه ساله با لحاظ کردن کاهش حجم در بازار به یک سوم سابق و یک سوم شدن حجم بار  و احتمال کاهش قیمت خودرو ، ورود به اقتصاد حمل و نقل چه در حوزه جابجاگری کالا، چه در حوزه جابجاگری مسافر و یا انواع دیگر مثل سرمایه گذاری برای اجاره خودرو غیر اقتصادی است و در مفهوم مخالف، در حوزه هایی و در مواردی اجاره خودرو اقتصادی تر از خودرو است.

 

با هر توجیهی که بحث مقرون به صرفه شدن اجاره خودرو ایرانی نسبت به خارجی نگریسته شود، واقعیت آن است که این اتفاق حاوی و علائم و هشدارهایی به اقتصاد است که جدی گرفتن آن ضروری می نماید. بحث اصلی اینجا نیست که گرایش مردم به سمت اجاره خوب است یا بد. به نفع کیست یا به ضرر چه کسی می تواند باشد. مهم است که این اتفاق حاوی و واجد هشدار اقتصادی در حال و آینده است که این اتفاق و آثار اقتصادی ناشی از آن باید جدی تلقی شود.


اجاره ماشین در تهران خودرو ,اجاره ,اقتصادی ,قیمت ,آینده ,نقطه ,اجاره خودرو ,قیمت خودرو ,نقطه موجود ,نگاه سرمایه , خودرو ,برابر بازار جهانی ,اجاره خودرو اقتصادی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اینجا همه چی هست تبلیغات کلیکی-کسب درآمد اینترنتی دانلود برنامه اندروید powercam simayeshahr ابوالقاسم کریمی آقای مسافر فلزیاب Golden Tech | گلدن تک | 09197977577